Skip to main content

Dah Lama Aku Tak Menulis.

Hye, assalamualaikum. Lamanya aku dah tak menulis di blog yang aku sayang ni. Since Facebook & Instagram memula membosankan aku, why not aku kembali menulis.

Aku pun dah tak ingat, bila last aku update blog. Tahun 2020 ni aku masih setia dengan PbySO. Cuma banyak yang berubah dalam PbySO. Turun naik bisnes tu biasa kan. Orang datang dan pergi dalam kehidupan kita pun biasa.

Since awal 2020, PbySO hanya ada 1staff sahaja. Staff lain, aku dan Eli terpaksa berhentikan atas sebab company tengah dalam waktu “teruk”. Sejak PKP, bisnes slowly naik balik.

Semuanya atas rezeki terpijak. Sebab Dato Rizalman ada promote bisnes makanan aku, tak sangka PbySO dapat kongsi rezeki terpijak tu jua. Alhamdulillah.

Banyak benda yang jadi dalam bisnes, dalam life aku. Tak tercerita semuanya. Ada yang manis. Ada yang tawaq. Ada yang pahit. Ada yang aku berkongsi dengan Eli. Ada yang aku telan sensorang.

Aku pernah give up dengan PbySO. Sama macam aku give up dengan stokis PbySO dulu. Cuma Eli asyik pujuk untuk terus bergerak, slow janji bergerak.

Tahun 2019, aku buka kedai makan. Buka kecil-kecilan. Seronok. Cuma tak seronok bila rencah dalam dunia makanan ni penuh hasad dengki.

Kalau follow aku di Facebook, mesti tau kes hasad dengki yang aku hadap. Sampai bergaduh n jadi kes polis. Hahaha.. lawak pun ada kalau teringat. Dengki dalam dunia makanan ni memang real.

So aku stop sekejap, tapi aku akan comeback. Sebab aku suka. Bila masak, aku happy. Bila orang makan licin, aku happy. Aku happy dengan Laksa Johor aku. Aku happy dengan Masak Lemak Daging Salai aku. Rindu Good Good Lucksaa. Doakan aku ada rezeki untuk comeback, ok.

————————

Banyak nak cerita. Rindu betul aku nak menulis & bercerita macam dulu-dulu. Nanti aku sambung, k.

Assalamualaikum. Bye.







 For Events, Review/shoutouts, Advertorial & Advertising kindly contact me at safiyyahosman@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Review Movie Tamil : Kaithi, 10/10.

Hye, assalamualaikum. Ok baru berkesempatan nak review pasal movie ni. Lama dah tak buat review version aku. HAHAHAHAHA.. Aku punya review bodo-bodo ja ok. Review dari pandangan orang biasa saja. Yang mana bijak pandai tahap supersaia tak yah baca review aku ni ok. Faham eh. Sumpah best gila gila! IMDB 8.8 ------------------------------- Cerita dia dari mula sampai la habis, hg akan rasa berdebaq gila.. Serius tak boleh nak duduk diam. Sedih pun, sedih yang tahap meleleh ayaq mata aku. Dan rasa ketaq n gabra sama naik dengan pelakon dah aku rasa hahahahaha.. Scene awai tu hg dah rasa berdebar. Aksi dalam movie ni pun superb. Tak merapu teruk macam movie tamil lain. Kira hg tengok tu hg akan rasa fuuuyooooooooo..dengan slow motion yang depa buat masa scene lawan tu..fuhhhhh! kemaih2! Best. Movie ni juga tunjuk betapa korupnya pemikiran polis depa. Selfish. Tapi masih ada polis yang bagus dalam ramai-ramai polis yang bengap tu. Geram oi! Dan movie ni juga di

Sampai bila baby perlu pakai sarung tangan dan stoking?

Adelia dah xpakai sarung tangan dan stoking start hari ke55..now dia dah umur 63hari.Kira baru sangat lagi la aku xbagi dia pakai sarung tangan dgn stoking. Tapi waktu malam aku memang bagi adelia pakai stoking.sebab sejuk.tangan memang siang malam aku biarkan ja. Sebenarnya sampai bila nak pakaikan sarung tangan dan stoking nie??.. Aku ada sms doktor yang aku kenal.aku tanya pasal sampai bila nak bagi adelia pakai sarung tangan..dgn stoking. So dia advise aku..aku tulis based pada apa yang aku paham. Seeloknya,pakaikan sarung tangan sampai umur 1bulan sahaja.sebab masa umur 1bulan++ baby dia akan start sedar yang dia ada tangan..ada jari..ada kaki..dia akan cuba explore tangan dengan jari dia..sebab tu kita tengok baby start nak cuba hisap jari. Kalau kita pakaikan sarung tangan,baby akan terbatas.pergerakan jari dia terbatas.cuba tengok bila baby kita xpakaikan sarung tangan.. Jari dia melilau meratakan..hehe..macam adelia,dia nak isap ibu jari sampai jari lain masuk hi

Review & Kos Bersalin Di Hospital Swasta : Hospital Pantai Sungai Petani Tahun 2020.

Hye, assalamualaikum. Aku dah tau, kalau cerita pasal bersalin mesti akan ada yang tanya berkenaan kos bersalin. Bersalin di mana..Yang follow Facebook or instagram dah tau yang aku bersalin kalini di swasta sebab fobia dengan hospital kerajaan/separa kerajaan time bersalin 8tahun lalu. Aku dengan Eli menabung. Ikutkan plan kami nak menabung sampai 11k+, tapi dah bersalin awal, tabung sempat penuh dalam Rm6500k ja. Selamat aku tak kena E-czer. Kami survey pakej bersalin antara 2 tempat. 1 hospital Pantai, 1 wisma. Paling murah semestinya Wisma la. Tapi ada pro & cont dia. Macam wisma, makanan tak disediakan. Hospital makanan 3x sehari + 2 hi tea. Beza harga around 1k juga. Lepas tu wisma tu tak ada E-czer. Macam hospital ada. Hospital E-czer dalam 11-12k.  —————- Aku ambil pakej czer di Hospital Pantai Sungai Petani. Dia ada banyak rate. Ikut pada kita pilih bilik apa. Macam aku, pilih bilik Single Room. So kena bayar RM6500. Sebelum check in bilik, kena bayar cash Rm6500 sebab tim