Skip to main content

1Minggu Sebelum 2015.

Hye,




Insyallah Jumaat ni aku dah pindah rumah. Kali ni pindah ke Banting. Walaupun xada covarage Unifi dan xada kekosongan untuk Streamyx, aku redha. HAHAHA.


Dah rasa macam pindah masuk gua plak.. Hari Rabu ritu,aku dah p apply streamyx walaupun depa xconfirm akan ada port kosong atau tak untuk aku masuk. Hope ada la.. kalau x,memang terpaksa la ambil internet YES.



Kalini pindah rumah dengan sewa cuma RM380. Alhamdulillah. 



~~~~~~~~~~~~~

Lagi seminggu nak masuk 2015. Banyak perancangan yang aku dengan Eli nak buat dan plan. Harap tahun 2015 ni lebih baiklah dari tahun 2014. Tahun 2014 memang tahun yang xada luck. hewhewhewhew



Tahun ni,memang tak ada plan berjalan ke mana-mana, makanya untuk tahun 2015 ni aku harap ada la rezeki nak jalan-jalan ke negara orang atau jalan-jalan dalam Malaysia.


Yang penting nak settle hutang-hutang yang ada dulu. Nak settle apa yang lebih penting. 



~~~~~~~~~~~~~~~



Untuk tahun 2015,still xada perancangan nak menambah ahli keluarga. Nak maintain bela Adelia dulu. Harap dekat rumah baru nanti lebih selesa dan berjaya la nak adakan bilik untuk dia. Nak relax-relax dating bertiga,enjoy bertiga dulu. Hora-hora bertiga. 


Banyak juga plan yang aku nak buat untuk Adelia.. nak start homescooling dia.. Rumah sekarang ni,bilik Adelia dekat tingkat atas, spoil sikit sebab bila tengahari tingkat atas tu dia jadi bahang gila.. kesian plak aku nak biar dia lama2 dalam bilik tu.. So terbengkalai semua projek untuk bilik dia..


Walau dah siap car,siap lekat segala wallpaper... tapi jadi bilik store untuk simpan barang dia ja..



~~~~~~~~~~~~~~~


Tak banyak sangat yang aku harapkan untuk tahun 2015 ni. Semoga tahun 2015 jadi tahun yang lebih baik untuk keluarga aku dan seluruh rakyat Malaysia. Semoga kita semua tabah dengan apa yang akan terjadi.




bye.

















































 For Events, Review/shoutouts, Advertorial & Advertising kindly contact me at safiyyahosman@gmail.com

Popular posts from this blog

Review Movie Tamil : Kaithi, 10/10.

Hye, assalamualaikum. Ok baru berkesempatan nak review pasal movie ni. Lama dah tak buat review version aku. HAHAHAHAHA.. Aku punya review bodo-bodo ja ok. Review dari pandangan orang biasa saja. Yang mana bijak pandai tahap supersaia tak yah baca review aku ni ok. Faham eh. Sumpah best gila gila! IMDB 8.8 ------------------------------- Cerita dia dari mula sampai la habis, hg akan rasa berdebaq gila.. Serius tak boleh nak duduk diam. Sedih pun, sedih yang tahap meleleh ayaq mata aku. Dan rasa ketaq n gabra sama naik dengan pelakon dah aku rasa hahahahaha.. Scene awai tu hg dah rasa berdebar. Aksi dalam movie ni pun superb. Tak merapu teruk macam movie tamil lain. Kira hg tengok tu hg akan rasa fuuuyooooooooo..dengan slow motion yang depa buat masa scene lawan tu..fuhhhhh! kemaih2! Best. Movie ni juga tunjuk betapa korupnya pemikiran polis depa. Selfish. Tapi masih ada polis yang bagus dalam ramai-ramai polis yang bengap tu. Geram oi! Dan movie ni juga di

Sampai bila baby perlu pakai sarung tangan dan stoking?

Adelia dah xpakai sarung tangan dan stoking start hari ke55..now dia dah umur 63hari.Kira baru sangat lagi la aku xbagi dia pakai sarung tangan dgn stoking. Tapi waktu malam aku memang bagi adelia pakai stoking.sebab sejuk.tangan memang siang malam aku biarkan ja. Sebenarnya sampai bila nak pakaikan sarung tangan dan stoking nie??.. Aku ada sms doktor yang aku kenal.aku tanya pasal sampai bila nak bagi adelia pakai sarung tangan..dgn stoking. So dia advise aku..aku tulis based pada apa yang aku paham. Seeloknya,pakaikan sarung tangan sampai umur 1bulan sahaja.sebab masa umur 1bulan++ baby dia akan start sedar yang dia ada tangan..ada jari..ada kaki..dia akan cuba explore tangan dengan jari dia..sebab tu kita tengok baby start nak cuba hisap jari. Kalau kita pakaikan sarung tangan,baby akan terbatas.pergerakan jari dia terbatas.cuba tengok bila baby kita xpakaikan sarung tangan.. Jari dia melilau meratakan..hehe..macam adelia,dia nak isap ibu jari sampai jari lain masuk hi

Review & Kos Bersalin Di Hospital Swasta : Hospital Pantai Sungai Petani Tahun 2020.

Hye, assalamualaikum. Aku dah tau, kalau cerita pasal bersalin mesti akan ada yang tanya berkenaan kos bersalin. Bersalin di mana..Yang follow Facebook or instagram dah tau yang aku bersalin kalini di swasta sebab fobia dengan hospital kerajaan/separa kerajaan time bersalin 8tahun lalu. Aku dengan Eli menabung. Ikutkan plan kami nak menabung sampai 11k+, tapi dah bersalin awal, tabung sempat penuh dalam Rm6500k ja. Selamat aku tak kena E-czer. Kami survey pakej bersalin antara 2 tempat. 1 hospital Pantai, 1 wisma. Paling murah semestinya Wisma la. Tapi ada pro & cont dia. Macam wisma, makanan tak disediakan. Hospital makanan 3x sehari + 2 hi tea. Beza harga around 1k juga. Lepas tu wisma tu tak ada E-czer. Macam hospital ada. Hospital E-czer dalam 11-12k.  —————- Aku ambil pakej czer di Hospital Pantai Sungai Petani. Dia ada banyak rate. Ikut pada kita pilih bilik apa. Macam aku, pilih bilik Single Room. So kena bayar RM6500. Sebelum check in bilik, kena bayar cash Rm6500 sebab tim